Avenged Sevenfold till Metaltown! // Festivaler 2011


Så även älskade Volbeat, System of a Down, Bring Me The Horizon, Khoma, Soilwork, Cavalera Conspiracy m.fl.
Bästa Metaltown någonsin. Så sjukt jävla nöjd!

Anders (Volbeat)

I övrigt är det rätt dött på den svenska festivalfronten. Peace & Love har just släppt 30 Seconds to Mars, men det krävs sisådär två riktigt bra band till för att jag ska vilja ta mig dit, men tanke på den i övrigt stort sett värdelösa lineupen. Arvika hoppas jag släpper fler artister (aka Aesthetic Perfection, i princip det som behövs för att jag ska åka dit).

På dansk mark däremot, så ser det ljusare ut! Just nu känns Smukfest 2011 (Skanderborg) samt Northside Festival (Århus) spikade. Med bl.a The Floor Is Made Of Lava, Kaizers Orchestra, Carpark North, Dúné, Eric Gadd, Kashmir, Turboweekend… The list goes on.

TFIMOL

Kaizers Orchestra

Avsluta festivalsommaren lär PSTEREO i Trondheim göra. Åker dit enbart för att 22 spelar. Eller nu ljög jag, åker dit för att träffa Majken också, men 22 är enda bandet jag vill se. Blir fantastiskt.

Leave a Reply

