Plan Three, Borås

Vet att det dröjt mer än en vecka innan inlägget, men det kändes rätt b att lägga upp ett inlägg HELT utan bilder när jag faktiskt tog några. Må vara halvtaskiga mobilbilder, men ändå.

Förra fredagen åkte jag alltså från Stockholm till Borås. Funderade på vad jag skulle roa mig med i Borås i två timmar innan Puls Bar öppnade. Lite rödvin på Bishops Arms? I think so. Där blev det även bokprat med random personer. 22.30 hade jag lyckats ta mig till Puls, mera vin och sedermera Streets of Mars som bjöd på en fin spelning. Lite mindre Fibes och lite mera rock live om man säger så. I skrivande stund har de releaseparty här i Stockholm men dit tog jag mig alltså inte. Värda en liten lyssning dock: Myspace

Sedan var det äääntligen dags för Plan Three. Helt galet hur länge sedan det var jag såg dem innan det här giget. De uppfyllde alla mina förväntningar. Älskar när band påminner en om varför man lägger så mycket pengar på att se dem😉 Det blir ingen låt-för-låt recension, vid det här laget var det mer vin och mindre skarpsinnigt. Jag vet dock att jag höll på att krevera när jag trodde de skulle sluta utan att ha spelat The Common Divided. Mina smått hysteriska armviftningar tolkades visst av Jacob som att jag ville ha setlisten. Så var inte fallet, men vafan, en setlist har ju aldrig skadat (att den är kvar i Borås är ju en annan historia). De spelade alltså The Common Divided och jag var mycket nöjd.

Ny trummis också och jag har bara ett ord att skriva: GRYM!
Så bra. Så passande. Jag är rätt glad nu. Enda som återstår nu är alltså att försöka hitta så mycket pengar som möjligt så att jag har råd med så många spelningar som möjligt. Min plånbok var gladare under tiden jag inte tittade på Plan Three kan jag meddela.

Leave a Reply

