Everybody else seems to be doing it…


Så jag gör det också. En rätt kortfattad Violeta Violeta Vol.1 ‘recension’ med andra ord. Börjar med att sno formatet från Camilla och Majken med den fina ja/nej-listan i spårordning.

Philemon Arthur & the Dung – JA
Diamant til Kull – yes box (må så vara att det inte låter så mycket som Kaizers)
Femtakt Filosofi – Ja
Din Kjole Lukter Bensin, Mor – Nej
En For Orgelet, En For Meg – Ja
Tumor I Ditt Hjerte – JA
Hjerteknuser – Mjeh
Psycho Under Min Hatt – Jepp
Svarte Katter & Flosshatter – Jag kan fan inte bestämma mig.
Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice – Mja

Och nu, för att vara lite alternativ (eh?) drar vi låtarna i ordningen jag gillar dem. Bäst först.
Låt oss se hur det går…

1. Tumor I Ditt Hjerte – Jag dör av lycka. Lite så. Be mig inte förklara varför bara för det kan jag nog inte. Den är bara fantastisk. Får lite ont i själen (in a good way) av refrängen. Årets vårlåt, skulle jag tro.
2. Philemon Arthur & the Dung
2. Psycho Under Min Hatt
3. En For Orgelet, En For Meg
4. Diamant til Kull
– Ja som sagt. Det låter kanske inte typiskt Kaizers, men fuck, I like it.
5. Femtakt Filosofi
6. Hjerteknuser
– Den är riktigt fin, när man är på det humöret. Kräver dock rätt humör.
7. Svarte Katter & Flosshatter – Bondfilmslåt förhelvete
8. Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice
– Catchy chorus, eh
9. Din Kjole Lukter Bensin, Mor – Det är möjligt att den kanske skulle fungera instrumentalt…

Leave a Reply

