Pendulum, Berns

Det var.. Ja, jag vet inte riktigt. Hade nog för höga förväntningar. Framförallt ljudet hade jag föreställt mig som sådant att man skulle flyga några meter bakåt under första tonen. Istället lät det som en skiva på hög volym. Precis som när Editors spelade där med andra ord. BRA ljud, men för lågt. En del kan nog skyllas på att 1a till 3e raden i princip står under högtalarna.

Publiken var lite intressant. Jag började på rad två nästan längst ut på vänsterkanten. Sedan kom Pendulum upp på sen och jag insåg att hallå eller, asballa bassisten står ju på höger sida, jag går dit istället. Trodde aldrig det skulle gå, men tillslut stod jag där, rad tre ute på högerkanten. Med ett rikspucko bakom mig. ‘Det är inte jag som trycker’ är en fras som är helt okej när det är mycket publiktryck (om än överflödig). När det däremot ENBART är personen som säger det som trycker och i princip kväver en med sin kamerarm, då får personen ifråga några armbågar i magen osv till vakterna säger till/flyttar på irritationsmomentet. I övrigt bra publik med mycket energi.

Och Pendulum. Grymma. Men jag fick aldrig riktigt in känslan. Vet fortfarande inte var de gör sig bäst. Såg fram emot att se dem inomhus för att få trumhinnorna bortsprängda men så blev det ju inte. Utomhus med mer engagerad publik än på Pier Pressure kanske? Jag vet inte.
1a och 2a låten var jag inte så imponerad. Från 3e var jag fast, även om det kom några dips under spelningen. Sedan det här med att ha ett extranummer som bestod av EN låt? Inte okeeej.
(och eftersom det inte är okej så var de ju ganska bra ändå, hade gärna sett mer😉 )

Sedan kan nog lite skyllas på att jag varje gång på Berns är så trött att jag håller på att falla ihop. Det gör inte det bästa av konserten. Sen vaknade jag ju också upp dagen efter med feber, snor och fetvadd istället för hjärna… Vilket fortfarande håller i sig. Mutter.

Slutkläm? Jag vill se dem igen, frisk, pigg och med högre ljud så ska jag bilda mig en ordentlig uppfattning sen🙂 Skall också påpeka att fem stenhårda armbågar i bakhuvudet och begynnande feber gjorde att jag inte hade sån jättekoll på setlisten. Det har jag fortfarande inte. Sorry ’bout that.

One response to “Pendulum, Berns

  1. Hallå, I love you too.❤ Och ja, traditionsfira på för all del! Så länge folk inte börjar våldgästa mig med mistlar i taket och apelsiner med nejlikor i så är det helt lugnt (däremot får man gärna våldgästa mig med hemmagjord risgrynsgröt, Aladdinaskar, ischoklad, glögg, pepparkakor och lussekatter).

Leave a Reply

