Jul hemma

för mammas skull. Och lillebrors. De vill tydligen att jag ska vara med.
Varför då kan man undra, jag har ju varit med hela 2ggr de senaste 15åren typ.

Jag vill egentligen inte alls fira jul här. Jag avskyr släkten här uppe i Stockholm, vi delar inga som helst värderingar. Enligt tar man det lugnt på julafton. Myser. Dricker inte. Alltså, det är klart drick lite vin eller julöl men se inte julen som en jävla ursäkt att bli stupfull och högljudd. Jag orkar inte och vill inte. Traditionella, lugna jular? Ja tack.
Så förhoppningsvis kan jag låsa in mig nånstans i sällskap av Karl-Bertil och Sagan omRingen-böckerna och ‘njuta av julen’.

I övrigt tänkte jag också ta det lugnt nu i några veckor, apropå ut på krogen och så vidare. Nu känner jag mest att en redig utgång den 25e skulle kunna vara nåt. Eftersom jag inte hyser några som helst förhoppningar om att julafton kommer bli bra och att dagen efter kommer bli en dag jag vill spendera hemma i lugn och ro.
Jag är positiv, jag vet.
Helst skulle jag vilja ha en egen lägenhetoch spendera en lugn liten jul där med mamma och bror så kan alla andra göra vad fan de vill. Menmen.

Egentligen vill jag inte alls ut 25e. Men å andra sidan vill jag nog inte heller vara hemma…
Man kanske kan få skjuts till Kristianstad? Haha. Det vore ju något. Banditfesta bort alla sina problem.

Äh fuck it, jag ser väl fram emot nyår istället. Lite vin, många våfflor, lugnt hemma hos Elin.

Leave a Reply

