Spontanutlåtande, Skambankt

Lyssnat igenom två album nu (Hardt Regn, Eliksir).
Riktigt bra må jag säga. Som i, jag åker gärna runt i Sverige och ser dem, men lär inte spendera (i närheten av) lika mycket pengar på dem som det blir på Nephew och Kaizers Orchestra. Inte för att de är dåliga, bara inte riktigt lika ‘wow’ som de andra. Kanske för att jag lyssnar på rock så det räcker och blir över. Nephew och Kaizers känns trots allt lite mer speciella i sin musikstil.
Men jag är ju inte den som skulle klaga på en Sverigeturné eller så😉


Väldigt mycket bättre än första intrycket jag fick alltså. I like it.

One response to “Spontanutlåtande, Skambankt

  1. Ahh, nu blev vi glada!😀😉 Med tanke på att jag blev lätt utskrattad av basisten när jag frågade om de inte kunde spela i Sverige, så misstänker jag att chansen för att det ska ske är ganska liten… men de ska antagligen göra ett gig i Köpenhamn nästa vår/sommar så dit borde du hänga på.

Leave a Reply

