Of course there was no other afterparty.

Danskjävlar😉
Next time they won’t know whats hit ’em.

Men för att börja från början då. Kom till Oslo vid kvart i två, trött som ett as. Som tur var behövde jag inte göra annat än att stå still och vänta på Camilla, vilket till och med jag klarade av. Efter att först ha vandrat runt Spektrum, tittat på ZZ Tops bussar och kommit fram till att nej, det är inte rätt arena. Jag hade full koll helt enkelt.
Eftermiddagen och kvällen spenderades på Camillas hotellrum, där jag efter ombyte och smink i princip levde igen. Vin och youtubevideos på det, kunde inte bli bättre. Tvingade dem (Majken hade anlänt också🙂 ) att titta på en sisådär hundra Sonic Syndicatevideos som jag förstår var väldigt intressanta, haha. Vägde upp med min och Therése fantastiska cover av ‘Losing You’.

livad förfest var det här. notera sonic syndicates myspace, haha

Vid säg, kvart i nio, var vi borta vid John Dee och hamnade lägligt nog längst fram i kön. Sedan hamnade vi lägligt nog längst fram i mitten. Det köptes öl (för gud vad jag behövde bli onyktrare, oh ja). Jag har tydligen ett nytt knep för att inte dricka för mycket, nämligen att spilla ut större delen av ölen, gärna över min egen jacka… Kom fram till att en kaffe inte skulle sitte fel, var ju inte helt pigg.

hahaha, så. jävla. metal.

Ägnar vägen från baren till scen åt att spilla hett kaffe över min hand samt vara lite väl nära att hälla resterande över René när han plötsligt dök upp för att hälsa. Som tur var hällde jag istället lite extra över mig själv. Lyssnade också på ett fantastiskt dåligt förband. Jag är helt nöjd om jag slipper att någonsin lyssna på dem igen.

Sedan var det förstås dags för Nephew. Jag har kommit fram till att det var ett ytterst korkat beslut att åka till Oslo. För EN spelning. Nu vill jag bara se dem femtielva ggr till,  gärna inom loppet av ett par veckor. PCD is thoroughly kicking in. (that’s post consert depression for you) Med andra ord, det var grymt bra. Verkligen. Som vanligt. Kändes så kort bara. För min del hade de förstås kunnat spela 20 låtar till eller så. Nåväl, ska jag klaga så får jag väl klaga på att det var väldigt mörkt, snarare än på att musiken var FÖR bra. Hur sugen är jag på Tyskland? SÅHÄR.
Suck… Ska börja lyssna på dåliga band som jag inte vill se live istället.

Efter den grymma konserten blev det en öl till, fick ett fint födelsedagskort av ett par ryska fans, och fick kanske ut mig ett par ord mer än förra gången😉 Sedan åkte danskjävlarna hem och jag släpade med mig stackars Camilla att ta en titt om det hände något roligt vid Volbeats bussar. Det gjorde det förstås inte, men pratade lite med Michael iaf, som jag tror fick för sig att jag anklagade dem för att vara sellouts. Det gjorde jag inte, jag sa att spelningen var utsåld, haha. Mycket lyckat.
Blev även totalt utskrattad av Anders som gick förbi precis när jag sa att jag kollat på Nephew. Inte ett hej ens, bara ett högt gapskratt, haha. Efter en stund gick vi därifrån och det hela slutade med att jag spenderade 102NOK på typ chips, istället för på party. Next time!
Tror det var allt för den här gången.

Leave a Reply

