Blowsight, Stockholm 25/9

Efter många om och men sitter jag äntligen vid en dator med både bilder och flashuppladdare. Here Goes.
Nåja, vi anlände till Stockholm och det bar av hem till Michan på Lidingö för att byta om och fräscha till sig lite. Slänga in skorna i torkskåpet och sådär. Kom fram till ‘kön’ runt 17, inte mycket folk där inte. Hann dricka lite öl, öva på Three Wordsdansen (låten går snabbare nu, MYCKET svårare att tönta sig till. Damn.)

Insläppta till värmen vid 18:30 och in på Klubben vid ca 19:00.
Först ut på scen var Skiller, från Stockholm. GRYMT bra, rekommenderar verkligen! Jäkligt synd att de inte ska supporta några fler ggr. Säg, hela turnén eller så😉


Efter dem var det dags för bandet vi alla (hela publiken, lovar) hade kommit dit för att se, nämligen Blowsight.
Fantastisk spelning! Ca 1000ggr bättre än i Falun, och då var Falun ändå inte särskilt dåligt. Ännu bättre setlist också, ‘I’ll be Around’ och ‘Miracle’ spelades. Underbart att höra publiken sjunga med under ‘The Simple Art (of Making You Mine)’. Såg också att några hade åkt ända från Belgien för att se dem, galningar tänkte jag. Sen tänkte jag efter lite till och insåg att jag kanske inte är rätt person att snacka med tanke på hur min höst ser ut. Oops😉






Sonic Syndicate bjöd på en bra show som vanligt, jag och Michan körde åter vår ytterst vackra falsettversion av ‘My Own Life’. Denna gång tittade jag dock upp i slutet bara för att inse att Karin stod och gapskrattade åt oss. Jisses, men det är så det ska va! Backade någon låt efter Denied och gick ut till merchen samt pratade lite med Mariella och Andrea, trevligt trevligt🙂 Ställde oss dock åter i publiken lagom till en Wall of Death (vi stod bakom den). Gillar skarpt att både Richard och Nathan faktiskt hoppad ner i publiken de med! SÅ ska det vara.



Efter spelningen stod vi åter vid merchen ett tag och hälsade på lite folk, sedan bar det av till Medusa för party party party. SJUKT kul kväll. Till och med Peter dök upp. Sa till honom att han borde snacka Banditfester med Skiller (som också var där) och fick en utskällning för att jag var PRECIS som hans morsa. Hahaha, okeej. Medan han skällde på mig för att jag sa till om Skiller precis när han FAKTISKT tänkt prata med dem så försvann de, men… Det gick nog bra ändå. Det blev en shot, det blev föör många drinkar, det blev dans och det var grymt sällskap. Inga bilder från Medusa dock, lite synd. Helt klart en awesome kväll!

One response to “Blowsight, Stockholm 25/9

  1. såååååå… ett inlägg e iaf uppe😛

Leave a Reply

