Gigs this fall // Insane schedual

Here we go.. And more and more bands are coming to Sweden (or.. thereabouts) all. the. time. I have no idea how I’ll afford everything, but I will.

Royal Republic & Corroded Norrköping 17/9
Bandit Flyttar In
Royal Republic & Corroded Linköping 18/9
Bandit Flyttar In
Blowsight Arena, Falun 24/9
Supporting Sonic Syndicate
Blowsight Klubben 25/9
Supporting Sonic Syndicate
The Knockouts Harry B James 27/9
Volbeat Scandinavium, Göteborg 8/10
Volbeat Hovet 9/10
Blowsight Brewhouse, Göteborg 15/10
Supporting Sonic Syndicate
Biffy Clyro Brewhouse, Göteborg 16/10
Blowsight B&B, Halmstad 22/10
Supporting Sonic Syndicate
Blowsight The Rock, Köpenhamn (DK) 23/10
Supporting Sonic Syndicate
Alter Bridge Arenan 2/11
Against Me! Debaser Slussen 11/11
Bandit Boat 10 Sthlm-Åbo 12/11-13/11
Bullet For My Valentine Annexet, 16/11
Rockstar Taste of Chaos Hovet 17/11
Live: Disturbed, Papa Roach, Buckcherry, Halestorm and more…
Avenged Sevenfold Amager Bio, Köpenhamn (DK) 18/11
Avenged Sevenfold KB, Malmö 19/11
Avenged Sevenfold Arenan 20/11
Blowsight Academy 2, Bristol (UK) 7/12
Supporting Sonic Syndicate
Blowsight Sumo, Leicester (UK) 8/12
Supporting Sonic Syndicate
Volbeat Electric Ballroom, London (UK) 9/12
Blowsight Camden Underground, London (UK) 10/12
Supporting Sonic Syndicate

And then hopefully some Nephew gigs in there… week 43 is gig free, could you please play in sweden then? Thank you.

2 responses to “Gigs this fall // Insane schedual

  1. Haha, jag kommer seriöst inte stå längst fram i Stavanger (såvida du inte är med och tvingar mig – see, win/win!). Då ska jag vara väldigt anonym lääängst bak i lokalen, alternativt på balkongen, om den är öppen. Oslo, ja, Trondheim, ja, men inte Stavanger.😛

    För övrigt så kan man ju inte säga annat än att det är en rätt… imponerande… konsertlista. Känner att min ekonomi dog lite bara av att titta på den.

  2. Vaaa, till Stavanger? Nu vet jag iofs inte vad du räknar som hutlöst, men fanns det inte avgångar med Norwegian Sthlm – Oslo 249 och Oslo – Stavanger 244? Och SJ kör Sthlm – Oslo för typ 100 spänn. Eller något åt det hållet. Jag köpte i alla fall Oslo – Stavanger för det priset tidigare idag, men å andra sidan går de kanske slut fort nu under “rean”…

    Vi kör på ungefär samma taktik, med andra ord. Vilket i mitt fall brukar sluta med att jag faller för shoppingandan och står där inför en konsert ändå och undrar vad fan jag tänkte med. Men… istället för hotell finns det ju flygplatser och/eller varma kläder. Exempelvis.

Leave a Reply

