It’s time to go c-c-c-crazy

Det var en mycket lyckad kväll igår!
Vilket har resulterat i viss trötthet idag. Jag som vill stanna uppe och kolla på Apocalypse Now, men chansen att jag är uppe mellan 23.50-03.05 känns inte så jättestor. Innan dess blir det dock grillning med pappa och resten av familjen här nere. Ska bli supermysigt 🙂

Men, igårkväll. Jag och Michan började kvällen med att dela en flaska rosé på grekrestaurangen samt äta sjukt god mat. Kalamares för mig, mix från grillen för Michan. Sedan tog vi oss så sakteliga mot Sticky Fingers, ställde oss i kön, kom fram och fick höra att eftersom vi stod på listan hade vi inte behövt köa. Oh well, att köa i en kvart var ju inget vi dog av. Mötte Per, köpte dricka och började vänta på Royal Republic som var först ut nere på klubbscenen. De levererade som vanligt, fast jag och Michan stod nästan för nära för att se ordentligt. Att Adam är lite lagom lång hjälper inte heller. Lika mycket galen energi på scen som vanligt och de lyckades till och med rädda upp situationen när plexiglaset framför trummorna kollapsade. Snyggt jobbat.

“Vi har ju varit i Göteborg fyra gånger innan. Var det någon som såg oss senaste gången på Brewhouse?”
*räcker upp handen*
“Ja, men du är ju överallt… Fast vi gillar det!”

Ja.. Tror jag börjar förstå vad Camilla menar…
Efter dem köpte vi mer dricka och tog oss upp till Top Floor där Corroded spelade. Bästa spelningen jag sett med dem någonsin! Jättebra scennärvaro och jag älskade ljudet. Väldigt klart och välbalanserat. Inte mycket mer att skriva utom att jag och Michan röjde så ingen del av mitt axelparti/nacke vill vara med idag. På någonting.

Efter lite spring upp och ner på Sticky var det dags för Johnossi. De var grymma! Att två pers kan låta så mycket är ju helt fantastiskt. Ska bli kul att se dem igen på Pier Pressure, även om jag kommer få springa fram och tillbaka mellan dem och HIM. När e var färdiga spenderades resten av kvällen med att kolla vad som spelades på alla olika golv, prata lite med Adam & co (“Är det verkligen VÄRT det när det är åttonde gången??” …jaa, annars hade jag ju inte fortsatt gå på spelningarna 🙂 ) och tillslut gå ner till hårdrocksgolvet. Där fann vi Corroded + André, som faktiskt lite otippat kom ihåg dansen till Flogging Mollylåtarna på Harry B.

Sen drog vi faktiskt hem redan vid… umm.. kvart över två-halv tre? Men det hade varit en hård kväll och vi somnade utan några problem. Bilder kommer, så fort jag snott några av Michan. Nackdelen med att fota med någon annans kamera…

Kan också meddela att jag vaknade med något som ser ut som ett sugmärke och små skärsår på halsen. Mystiskt, eftersom jag inte gjort något som kan orska varken det ena eller det andra. Jävligt inkompetenta vampyrer kom jag och Michan fram till.

One response to “It’s time to go c-c-c-crazy

  1. “Vi har ju varit i Göteborg fyra gånger innan. Var det någon som såg oss senaste gången på Brewhouse?”
    *räcker upp handen*
    “Ja, men du är ju överallt… Fast vi gillar det!”

    Haha, där dog jag lite. Urskön kommentar på slutet!

Leave a comment