Blowsight @ East Festival ’10, Skogås

Hej och hå jag kommer så sakteliga ikapp.

Den lördagen började iaf med att jag och Michan gav oss på stan och inhandlade sandaler och shorts. Jag är vääldigt nöjd. Sedan inhandlade vi rosévin, tog en sväng hem till mig för att packa filt osv och sedan bar det av till Skogås! Där handlade vi picknick och tillbringade en dag i solen med god mat, gott vin och varsin VÄLDIGT bra bok.
(Michan läser också Robin Hobb för tillfället😉 )

Vid åttatiden kom Elin så till och med jag och Michan lyckades vara lite sociala. Haha och stackars Elin kommer bli meddragen på än fler konserter än hon kan ana tror jag. Framåt tio över tio tog vi oss en ordentlig titt på festivalområdet för första gången och ställde oss sedan vid våra sedvanliga platser längst fram. Om än mer i mitten än vanligt. Bredvid oss stod Anna och Linnea, kul att se dem igen! Även om vi mest sa hej. De fick sjunga i micken under I’ll be around och jag förklarade nöjt för Elin att det är bara då han sträcker fram micken, så vi kunde pusta ut. Under Three Words stod jag sedan och dansade min och Michans fula dans med all fokus på scenkanten av någon anledning och tro fan om man inte plötsligt i princip tuggar på mickhelvetet. Jag var inte beredd. Som tur var tror jag inte jag hördes så bra.

Nicke försökte också efterlikna min och Michans Three Words-dans… Det gick sådär kan man säga. Han blev visst förvirrad över att våra fötter skuttade runt till nåt helt annat. Men det var ett mycket gott försök! Mer sånt. I övrigt var det ett sjukt kul gig. Alla verkade jävligt glada, Mini hade äckligt snygga nya baser varav en sexsträngad och en hel del gick rätt fel. Men under lagom tid. Scenbelysningen slocknade inte så länge t.ex. utan räddades upp med lite mellansnack osv. Bandit For Life är fantastisk. Needs moar gigs. Soon, thank you.

Efter Skogås blev det Medusa i 1-2timmar, mycket trevligt. Mindre trevligt var att gå upp och jobba efter två timmars sömn. Hade bestämt mig för att inte sova alls och det hade nog tom kunnat vara bättre. Jobbade i åtta timmar och det var.. intressant, haha. Men det funkade!

BILDER😀

One response to “Blowsight @ East Festival ’10, Skogås

  1. haha, snart ikapp eller? bara.. banditfest och Plan Three x2 kvar😉

Leave a Reply

