Sherlock Brothers, the Cave 15/5

Det blir lite omvänt nu eftersom jag varit så lat…
Men jag minns det mesta, från den här dagen iaf😉 (det blir jag dock förvånad om André gör..)

Jag och Michan kom iaf lyckligt iland med Banditbåten och traskade iväg till Ropsten. Det verkade alldeles för jobbigt att dela tunnelbana med en massa människor. Väl hos Michan blev det pizza och en öl. Pizzan gick ner fortare än ölen, haha. Sedan bar det av till the Cave! Vi var nästan mer döda än levande men iväg kom vi, och tro fan om inte CellOut redan stod på scen när vi kom dit. Senare kunde jag ju dock påminna mig om att jag faktiskt läst att de skulle börja tidigt och bestämt mig för att tänka på det.. tjeena.

Inte för att vi först såg att det var CellOut. Sångaren hade ju färgat håret och växt  en halvmeter. Då är det inte lätt. Men de var lika bra som vanligt!
Lyssna själva!
Efter dem var det Dags för Self Deception. De var också riktigt bra, även om sången skulle kunna bli lite stadigare (kommer från rätt käft btw, haha)
Men helt klart värda en lyssning.

Och sedan.. tadaaa! Sherlock Brothers! Att André ens var vid liv. Full som en kastrull dock och de andra grabbarna verkade inte mycket nyktrare. Soundchecket var helt fantastiskt, trodde ljudteknikern skulle få ett anfall på ena gitarristen (ehem, Marcus) som glad ihågen störde när de skulle checka basen. Från sidan av scen. Sedan tyckte han att han skulle stå kvar där när det var dags att kolla gitarren. Det tyckte INTE ljudteknikern. Sedan var det dags för andra gitarren. Men den gitarristen var visst på toa. Länge. Så det slutade med att André hoppade in bakom trummorna och så blev det lite jam med trummor, bas och en gitarr.😀 Mer sånt!



Tillslut vart det dock riktigt gig. Och det lät bra.  VÄLDIGT SERIÖST GIG. Haha. Även om André inte var mycket värre än vanligt. Man måste ha varit där tror jag. Klart värt att ta sig dit iaf!

4 responses to “Sherlock Brothers, the Cave 15/5

  1. haha, och vi ska se galningarna imorn igen!!

  2. haha, nejnej!! inte bli sjuk nu!

  3. haha eller hur gör den (-;

  4. fan för att jag let you guys down igen. men hade verkligen ingen motivation till att åka hela den långa vägen upp till täby och sen hem igen =(

    hoppas ni haft det skojj ikväll iaf och vi får ta igen det typ…nästa helg maybe?

Leave a Reply

