Paige/Ingenting

Ja nej. Alltså. Idag har det inte hänt mycket. Visste inte att det kunde kännas så JOBBIGT att blogga. I övrigt har jag mest suttit och lagt in mina skivor i itunes… bara 4/5 kvar. Wooo. Och mailat på ipodannonser såklart. Life sucks without one.

MEN. Det var ju Paige jag skulle skriva om. Såg dem live i söndags, med två supportband. Första hette Tantrum to Blind och var allmänt förfärliga. Att de är nominerade att spela på Pier Pressure övergår mitt förstånd. Det är även andra bandet, You Ate My Dog, och de var ju iaf marginellt bättre. Sedan var det dags för Paige och det var bra. Mysigt värre, men kanske inte helt och fullt min grej. Efter spelningen stod jag och Therése utanför i ca 45min och försökte komma på om vi skulle följa med ut eller om vi skulle dra hem. Vi drog hem, bra beslut det där. Och sa WOW… hela tiden. Det finns till och med film på det hela😉

På måndagen skulle jag egentligen vara hundvakt och vara duktig och ta mig iväg till skolan men.. ooops. Fick sms om att ingen hundvakt behövdes och då blev det istället så att jag följde med Therése till Upplands Väsby för att vara med en musikvideo. Paige – Young Summer no less. Denna första dagen bestod av mycket väntan, mycket mat, mycket alkohol och lite sol.  Och en jävla massa hoppande. Hade sjukt kul iaf och övervägde ännu en gång att haka på ut när inspelningen var klar. Men nej, smått irriterade och ganska trötta åkte vi ännu en gång hem. MYCKET bra beslut efter 11timmar utomhus.



Dag två av inspelningen började med att vi var på plats kl12 som man skulle och… det var vi ganska ensamma om. Sedan slutade dessutom pendeltågen att gå i några timmar så vi satt utan något att göra i fyra timmar. Var bara lite bitter. Poolscenerna blev alltså försenade tills det hade blivit molnigt och kallt. Lovely. Therése som trodde att hon var klar med bikiniscenerna fick snabbt reda på annat. Denna dag fick hon bada! Det var jävligt nära att jag hoppade i poolen också eftersom jag ändå blev så blöt när alla andra hoppade i. Jävligt bra beslut att jag inte gjorde det, hade INGA andra kläder med mig.



Sedan blev det fler party- och konsertscener samt avslutningsscenen. Säger bara stackars jävel som blev iknuffad så sent på kvällen. Fyfan vad kallt. Var egentligen ingen mer som skulle bada sen men Franco fick sedan för sig att han skulle ha ner Dominic från Paige i poolen och självklart åkte båda ner. Kunde inte hålla mig för skratt😀 Även om det var synd om dom.


två ovanstående foton: Matilda Jessicasson
Sedan bar det av hemmåt med sista pendeltåget. 12timmar utomhus. Kallt som fan. Uppstigning 05.15. Då var jag jääävligt pigg.

One response to “Paige/Ingenting

  1. haha awesome (-;

    woop woop. vi måste få upp en video med ”wow” på youtube hahaha

Leave a Reply

