Royal Republic & My Passion @ Debaser Medis

Alltså igår. So. Much. Fun. Och jag som var småsjuk redan igår (ja, sedan i lördags) kan inte säga att det är bättre idag. Ska knarka lite vitamintabletter och sedan är det väl bara att sätta igång och blogga. Måste ju få det gjort😉

Nåväl. Vi tre små mongon aka Team Awesome möttes först upp hemma hos mig där jag flög runt som ett levande magsår och skällde ut allt som rörde sig. Lugnade faktiskt ner mig sen. Eller, jag blev lite småhysteriskt övertrött och glad istället. Efter en drink här hemma bar det av till Debaser Slussen där vi med vår magiska tajming mötte John och styrde upp kvällens gästlista. I like.

Väl där inne var vi ungefär så peppade som det går att bli. Rockade loss till Royal Republic som bara är så sjukt jävla bra live. De är jävligt najs i vilket fall, men live är det fantastiskt. Om Nephew står för intensiteten så står Royal för den råa energin😉 De brände av sina låtar och sångaren fick ett par stringtrosor kastade på sig under “I Can See Your Underwear” som han prompt satte på huvudet. Jag säger då det. Efter deras gig gick vi till baren och hälsade på Veronica, när sedermera Adam går förbi med ett “Hej… Igen”. Can’t wait to see their faces i Göteborg. De vet ju liksom inte att jag faktiskt var där för mer band än dem.




Före, efter och mellan banden roade jag och Therése oss som vanligt med lite boobie-wars och annat i alla högsta grad normalt. Vi är så, ehm.. snygga.



Och sedan var det [trumvirvel] dags för My Passion! Jag och Therése var.. Peppade? MINST SAGT. Vi har sett fram emot det här sedan de spelade på Stagedive i augusti. Haha, vi röjde som tusan och under Play Dirty var det dags för vår awesome koreografi och när Laurence sen gör The Laurence kick under just. den. låten. så dog jag lite smått av skratt. Det var galet roligt. Hans röst lät dessutom en hel del bättre än den gjorde i augusti.




Efter att My Passion var klara hängde vi vid baren, pratade lite med John och sedan stack Sanna och Michan till Medusa för att ta en öl. De kom strax tillbaka och dår var det min och Theréses tur. Haha vi sprang som fan, in för en shot och ett glas vin och sedan rusade vi tillbaka (including some Laurence kicks!).

Lyssnade lite på Kill Hannah och de är ju.. okej. Men inte mer. Efter spelningen väntade vi på att grabbarna i MP skulle bli klara med att lasta bussen och sedan bar det åter av till Medusa, nu med en massa folk. Lite öl och skitsnack där, Therése fick en riktigt snygg tatuering. Och sedan var det bara att traska hem… Grymt kul kväll!

4 responses to “Royal Republic & My Passion @ Debaser Medis

  1. Så hur gör vi med Helsingfors? Ska vi bestämma det trots att vi inte fått någon respons och vet var vi ligger på psychoskalan?😛

    Tänkte om vi i sådana fall skulle ta och fundera på flygbiljetter, boende och sådant innan det drar iväg för mycket. Har tittat lite på flyg och Norwegian har biljetter för 249 dit/296 hem. Flygbussen verkar vara billig, typ 30 kronor för en enkelbiljett. Billigaste vandrarhemmet i centrum jag hittat so far kostar 75 euro, men jag ska kolla vidare efter alternativ tänkte jag. *planeringsfreak*

  2. Nu har planeringsfreaket kollat vidare på någorlunda budgetalternativ och kommit fram till följande:

    Scandic Marski – 500:- per person inkl. frukost.

    Hotelli Finn – 375:- pp med toalett, 450:- med dusch

    Omena Hotell – 330:- pp inkl. toalett/dusch och gratis kaffe eller té (mycket viktigt haha), finns tydligen mikro på rummet också.

    Nackdelen är väl att man inte får checka in förrän 16, och jag hade väl nästan tänkt satsa på morgonflyget dit, dvs. 08:35, för nästa var väl inte där förrän 17-tiden. Men ändå, det är ju billigt och centralt.

    Eurohostel – 280:- pp.
    Finns dock inte toalett/dusch och verkar ligga runt 2 km från centrum. Är ju inga problem att gå egentligen, jag tänker mer på eventuell alkoholpåverkad promenad på natten (host) om kollektivtrafiken slutat gå, och/eller att vi kanske lär gå upp tidigt för att hinna till flyget.

    Nu ska jag sluta spamma dig för i dag, haha.

  3. Eh ja, nu när jag kollar på On the Rocks hemsida (…med Google Translate) så verkar det som om de öppnar 22 och bandet tidigast går på scenen vid 22:30. Så vid närmare eftertanke fungerar nog kvällsflyget jättebra, haha.

    Men då skickar jag en bokningsförfrågan på det näst sista stället, så är i alla fall något klart.🙂

  4. Nu är det betalt och färdigt (var tvungen att göra det direkt vid bokningen), så nu behöver det i alla fall inte bli någon fullbokat-panik som i Oslo.

    Haha, om inte annat får du helt enkelt smitta ner honom den här gången. “Heeeej, tack för sist!”

    Men ja, ska bli grymt kul det här! Har aldrig varit i Finland förut så det blir nog intressant på mer än ett sätt.😛

Leave a Reply

