Nephew, Stockholm & Oslo

Godmorgon. Jag borde nog ha börjat skriva på det här tidigare ändå, nu är jag ju både trött och väldans förkyld. STORT tack till René för förkylningen. (ja, det är bara hans fel)
Nåja, i torsdags kom jag efter smått hysteriskt stressande hela dagen till Kägelbanan 5min innan de öppnade. Och där stod jag, själv. Blev insläppt och stod inne i värmen.. Själv. Först vid tio min efter öppning droppade det in två pers till, haha. Vid ca 21 när Camilla, Majken och Ingrid kom var det kanske 30pers där. Så som ni förstår förväntade vi oss ett stenhårt tryck mot scenen sen. Hah.

Vid halv tio ungefär var det dags för Nephew att börja och det var vääldigt bra. De hanterade så lite folk bra, även om jag kan tänka mig att de gör sig lite bättre på större scener, eller åtminstone med lite mer folk framför en liten scen (vilket de också bevisade i Oslo dagen därpå). Kan egentligen sammanfatta konserten med att jag är fast. Helt fast. På något sätt ska jag/vi nu till Finland, bandet får tycka som de vill om den saken😉
Och när det kommer till intensitet på scen finns det ingen, INGEN som slår Simon. Awesome. De är grymt tajta också, helt enkelt fantastiskt bra live. Efter spelningen blev det ett väldigt (förvånansvärt) hjärtligt hälsande från Simon, haha jag stod där med handen utsträckt och fick en stor kram istället. Jag lär ha sett smått förvånad ut.


Sedan blev det lite prat utanför på trottoaren. Jag som trodde att jag förstod danska helt okej blev snabbt av med den villfarelsen. Stod som en fågelholk tills Ingrid hoppade in och översatte varje gång någon sa nånting till mig. Kände mig fruktansvärt intelligent. Spontanefterfest blev det också, fortfarande på trottoaren. Tur det tror jag, hur mycket hade vi inte frusit om vi INTE fått en massa rom & cola?? De fick reda på att jag och Camilla skulle till Oslo vilket ledde till ett till överfall.. “SKA NI TILL OSLO?!” eeeh ja, haha. Sedan var grabbarna tvungna att åka vidare medan vi andra tog oss till Medusa och glada i hågen festade vidare där i någon timme. Stackars dj kan man nog sammanfatta det med, haha. Man var INTE pigg morgonen efter då det var dags att ta sig till centralen och vidare till Norge.

Väl framme i Oslo och incheckade på vandrarhemmet hade jag och Camilla.. väldigt mycket tid på oss. Vet inte om det någonsin hänt i sådana sammanhang tidigare? Det var väldigt nära att jag somnade kan jag säga. Men, istället för att sova tog vi oss till baren i anslutning till spelstället och tog en öl/drink och pratade bort ett par timmar. Juicen i Oslo säger jag bara. Världsbäst. Lika dyr som allt annat, men när den är så god så kan jag nog leva med det. Alldeles efter åtta gick vi ut för att gå 2m till spelstället som skulle öppna åtta. Vi ville ju inte stå där och rycka i dörrarna liksom. Så, vi.. ryckte i dörrarna för det var tydligen nio de öppnade, haha. Blev lite promenader och mer prat för att fördriva tiden och tillslut kom vi in.

Och där kom René, skrämde slag på Camilla och var allmänt jätteglad att vi hade ÅKT SÅ LÅNGT. Kramade hej och passade på att göra både mig och Camilla förkylda alltså. Dålig stil, haha.😉
Sedan fylldes Parkteatret. Helt. Hela publiken var dessutom galet taggade, vilket också märktes på bandet. Var väldigt roligt att se dem med lite mer publik😀 Ännu bättre än Stockholm. Som om jag inte var fast nog menar jag. Karin Park var med på en låt och det var underbart.

Efter spelningen blev det prat med Kasper och René. Eller.. Camilla pratade. Jag stod knäpptyst och jättetrött, haha. Mina inlägg i diskussionen bestod av ca 2 nickningar. Känner att jag snodde rampljuset och får vara lite lugnare och ta lite mindre plats nästa gång. Efter det gick vi åter till baren där det blev en halv drink innan hemgång till hostelet. Tråkigt då, men det var rätt skönt att vakna utan att vara jättebakis inför en sextimmar tågresa.
Ikväll ska jag räkna pengar och övertala min plånbok om att jag visst har råd med Finland!

Vi hittade en… fin… skulptur också, haha

2 responses to “Nephew, Stockholm & Oslo

  1. men neeeeeej jag kn inte missa. det går inte. jag kommer gråta blod!

  2. Haha, skulpturen. Jag dör, igen!

Leave a Reply

