Bandit All Ages, Klubben

Igår var det alltså dags för Plan Three och Corroded (+ Renegade Five och Raubtier) på Klubben. Jag och Michan skulle mötas kl18 på Gullmarsplan vilket betydde hem-byta om-sminka sig-äta-åka för min del, tåget från Oslo rullade in på centralen vid halv fyra. Hur jag och Michan kom fram till att det inte skulle vara kö övergår mitt förstånd. Det var banditband utan åldersgräns, klart som fan att det är kö? Vilket betydde att jag, Michan och Therése var fast på rad 3 under Raubtier i klackskor, haha. BAD IDEA.

Renegade Five
Nåja, vi kom in och hamnade på rad 2 vid högra sidan av scenen, Therése kom och joinade oss efter en kvart eller så. Renegade Five var först ut och det lät bra. Punkt. Running In Your Veins var ju lite rolig bara för att man kunde den. Sedan var det Raubtiers tur och inom kort hade vi alla tre hamnat på rad 3 vid högra sidan av scenen istället. Där spenderade vi resten av setet ihopmosade med Therése emellan oss,. Vi gjorde några grymma moves och annat så att folk måste undrat om vi var riktigt kloka och sedan var det Plan Threes tur. Phew.


Plan Three
Då hamnade vi istället längst fram i mitten, det var visst några Raubtierfans som gick. Plan Three körde ett grymt gig, som vanligt🙂 Peter fick tyvärr en del problem med basen, men de kämpade på ändå. Cred för att de inte lät det störa mer än nödvändigt! Jacob hade en hel del egenheter för sig med låttexterna, och då inte bara de man är van vid😉 Men det är mest roligt, iaf för oss tre. När Plan Three var klara, efter en mycket trevlig allsång av publiken till Common Divided så var det Corrodeds tur. Vi hörde tyvärr inte jättemycket av dem, utan tog oss till toaletten och hängde sedan längst bak/vid merchbåset resten av tiden.


Corroded
Sa lite hej och så till grabbsen, hälsade på Per från Corroded, såg Fabbe från Blowsight men hann inte hälsa. Var sedan medbjudna till Snaps, men det blev istället Mc Donalds och hemgång. Inte en helt dålig idé känner jag idag, förkyld och trött som ett mongo. Ser redan fram emot nästa Plan Three-gig, när det nu blir🙂

3 responses to “Bandit All Ages, Klubben

  1. Vi hade kunnat berätta det om vi visste att du ville veta det!😛

  2. jag får ångest seriöst när jag tänker på att vi inte gick till snaps och partajjade haha. jävla baksmälla xD

    nu sk jag sova…och drömma om den stiliga mannen. hahahaha!

  3. Något åt det hållet, haha. Om de varit med i Stockholm hade det väl slutat med att vi släpat med dem fram till DJ:n, sagt att de minsann spelar i Danmarks största rockband och krävt att de spelat deras musik. På tal om det kommer jag nog aldrig glömma minerna när du sa att de sålde DanmarkDenmark för 10 spänn i Göteborg….

    Visst är det! Ta och kolla upp Skambankt nu också, så kan du följa med på både deras och Kaizers konserter vid lämpligt tillfälle, bli hooked, och….😛

Leave a Reply

