Örnsköldsvik

Var framme vid kvart i fem efter åtta timmars bussresa som jag inte fick någonting gjort på, haha. Tyckte knappt jag hann lyssna ordentligt på musik, men å andra sidan var det väl skönt att resan gick såpass fort. Väl framme lyckades jag efter några om och men orientera mig fram till Wayne’s Coffee och en värmande mugg Chai-latte. Lyckades till och med plugga lite där…

Hittade på vägen till Wayne's... Numera hemma hos mig🙂

Mums..

 Visade sig att Michan hann med ett tidigare flyg, så hon var i Ö-vik redan tio över sju, mycket trevligt🙂 Vi drog till Max och käkade lite middag när hon kom, hängde där ett tag och sedan fördrev vi lite tid med att vandra runt i Ö-vik och dricka Screwdriver… Visade sig senare att jag likagärna hade kunnat strunta i att ta med dricka hemifrån med tanke på hur mycket de glada ö-vikarna bjöd på… Menmen, nu har man lärt sig det. Dagens äventyr var när Michan lämnade sin väska på gatan efter att ha tagit en affisch… Vi upptäckte det 15-20min senare och skyndade oss tillbaka… Där låg den, översnöad och ledsen, haha.

Sedan bar det av in på Harrys.. Bartendens första kommentar, innan vi ens gått fram till baren, var “är ni sånna där groupies?” …umm… oooooh ja. Det undrade även några killar senare. Enligt folk är den enda anledningen att man åker såpass för att kolla på band att man vill ligga med dem. Jag vet inte vad jag tycker om den uppfattningen. Jag menar… FAAN vad många man skulle vilja ligga med isfo_O Nä, jag är nog så nöjd med att helt enkelt gå på konserter.
Iaf, det var två andra band som skulle spela, första hette South & Maine, helt okej mysrock. De slängde iväg en bra cover av Face Down (Red Jumpsuit Apparatus) så vi var nöjda.

Halva South & Maine

Efter dem spelade Absorbing the Pain, metal… Helt okej, men inte mer.
Sedan, inte lite försenat, var det dags för Plan Three! Jag tog foton som ett litet mongo och själva spelningen är lite suddig i kanterna efter att ha blivit bjuden på både öl och drinkar som jag inte räknat med. Min plan var att köpa två öl och så skulle det vara bra så.. Menmen… De fick tyvärr stryka 3låtar till förutom de som redan var strukna eftersom ljuset plötsligt kom på i lokalen.. då blev det ett snabbt hopp till Common Divided som sista låt.. Med andra ord körde de bara 6låtar istället för 12.. Härligt.

Sedab tyckte tydligen jag och Michan att vi skulle sälja skivor, så vi tog några och.. det gick ju bra… Man kan säga att det var helt misslyckat. Kan bero på att vi fastnade i ett hörn och pratade med folk. nåja.  gör om gör rätt till nästa gång! :P Sen fick vi sova, det var helt underbart. Sova > Vandra runt i Ö-vik i åtta timmar. Upp vid åtta, köpa frukost, bussen hem vid 09.50. Kan lova att man sov gott även på bussen hem!

...aliens?

BILDER

2 responses to “Örnsköldsvik

  1. nej jag har ju bara kontrakt till den 26:e =( hon jag jobbar för nu bestämde sig ju för att komma tillbaka. så jävla efterblivet! >.<

    jag kommer nog dock få några timmar i månaden. det är ju bättre än inget men…de e lite skillnad på kanske 12 timma roch typ 30 som jag har nu. gah.

    och nej, de låter rätt nice😀

  2. haha, ja… bästa försäljarna eller?

Leave a Reply

