Blowsight – Debaser Slussen, Stockholm 8/4

Börjar i omvänd ordning, med senaste giget först .
(som så ofta när jag hamnar efter)

Nåja! Efter en lagom väntetid på sisådär 1.5år var det dags för Blowsightgig på hemmaplan! Inte för att man väntat eller så. Jag och Michan ramlade in på Debaser mitt i Minoras gig, lagom trötta efter långhelgen. Tyckte inte att Minora var riktigt min grej till en början, men de blev ta mig tusan bättre och bättre för varje låt!

Sedan, efter lite halvnervöst väntande (från min sida, man måste ju… hinna fram till scenen) var det äntligen dags för Blowsight! Som man sett fram emot detta. Och vad ska man säga? Jag menar, det är Blowsight vi talar om. They do not disappoint. Vi fick höra ‘Over the Surface’. Har hört den EN gång live innan, om ens det. Så. Glad.
I övrigt också en grym setlist, som Michan sa hade det suttit fint med ‘Invisible Ink’, men annars saknade jag nog inte en enda låt. (Särskilt då inte efter att ha fått höra ‘Over the Surface’.)

Och låtarna från EP’n. Herrejävlar vad bra de är. Och Nickes röst! Wow. Som dessutom hade förkylningen from hell, men det märktes då inte under de här låtarna. Blowsight när de låter som bäst – Lite hårdare, lite bättre.
Fabbe slog skiten ur trummorna (ni behöver inte skämta om solon nästa gång, trumsolon är HELT okej, lovar). Helt fantastiskt.

Något som INTE var lika fantastiskt var däremot ljudet. Större delen av tiden.
Vissa delar av konserten var det galet bra. Sen, plötsligt, hörde man i princip bara trummorna och inte på ett bra sätt. Ibland svängde det mellan superbra och superdåligt under en och samma låt. Väldigt… fascinerande.
Och när jag ändå är igång och klagar ska jag väl rikta åtminstone en liten känga åt priset. 200:- i dörren och ännu dyrare förköp för ett band som inte spelat i Sverige på 1.5år? Njae. 100:- eller 150:- hade varit ett mycket rimligare pris. Särskilt i slutet på en långhelg. Men det märktes ju också, tyvärr inte särskilt många som dök upp =/
Men de flesta som var där rockade åtminstone!

Sedan, inte att förglömma, måste det ju påpekas hur grym Mao är som ny bassist! Som om han varit där jämt. Ser fram emot att se honom på fler spelningar. Gärna snart. Fler spelningar. Tack på förhand.

Sen har jag nog inte så mycket mer att skriva. Över till bilderna!
(även om de blev sådär… kom inte överens med varken ljus eller rökmaskin)


22 and counting.
Let’s make it 30.

5 responses to “Blowsight – Debaser Slussen, Stockholm 8/4

  1. håller med till punkt och pricka! trist med ljudet men tråkigt nog smällar man får ta, tyckte även nicke har låtit bättre men har var ju sjuk, vilket förklarar saken!
    billigare biljetter och bättre ljud, och fler konserter sen är vi nöjda :D

  2. Haha, skulle nog säga under Be Still, för mot slutet kunde jag inte få tyst på dig :P

  3. Håller med om Invisible Ink! Den hade jag också velat höra! Fast för mig var alla låtar live för första gången, så jag var mer än nöjd ;) Tänkte inte så mycket på ljudet eftersom jag redan halvdämpat det med mina öronproppar. Ja staaaackars karl, fan vad de blir förkylda när de blir förkylda…. : ) Hihi. Fina bilder!

  4. Jag har bara sett 4 Blowsight spelningar men det var definitivt det bästa ^^ Jag hade velat lyssna på “Invisible Ink” också men dom spelade “Terrorville” ♥ I’m happy :D

    Cool blogg :) Jag ska skriva min review på lördag (tror jag :P)

Leave a Reply

