Corroded – Dino’s, Åland 14/10

JA FÖRFAN.
Bilder kommer när jag fått dem av Michan :)
Vi kan sammanfatta det med att jag för första gången i mitt lyckats åstadkomma en tvådagars bakfylla. Hoppsan. Eheh. Handbromsen i 5november tror jag va.
Måhända blir inlägget väldigt långt och inte så lite svamligt.

Började dagen med att jag, Michan och Elin skuttade upp 05:45 för att ta oss till VikingLine. Väl där uppdagades det att jag hade bokat kryssningen till 15/10.
“……VAAAA?”
“Men ni vill väldigt gärna åka idag eller?”
“…..JA! Heh vi måste åka idag!”

10 sekunder senare hade vi våra boardingkort och inte behövde vi betala något extra heller. Tack <3 Sov ett par timmar på båten och upptäckte sedan till vår stora fasa/förtjusning att de hade 0.5liters Strongbow för 15:-/burken i TaxFreen. Vet inte om jag ska hoppas att det är likadant på Galaxy till Banditbåten eller inte ;) Inhandlade även en liter färdigblandad drink från Nya Zeeland med awesome text. Tyvärr inte så god som vi hoppats.

Framme på Åland där allt var lika fantastiskt som gången innan (Blowsight, Dino’s 2008), åt pizza och roade oss med att lyssna på Lonely Island i en park ett par timmar för att få tiden att gå. Runt kl.19 gav vi upp och gick till Dino’s, gav Bjarne en chipspåse på 450g (borde ju duga som payback för Sjöslaget tycker man) och det var ju helt fantastiskt hur glad han blev. Sen satt vi där, var nöjda med all musik dj’n spelade och drack öl. Och väntade. Och drack öl. Fick 45minuters förmaningstal av Per, och må så vara att jag inte riktigt höll med, men Per du är bäst.

Sen fick vi en crash course i att sälja merch av Peter. Osäker på hur bra det gick, men roligt var det! Och tillslut skulle de spela!
De var, and you’ve heard this one before, väldigt bra. The Scars The Wounds måste nog vara bästa livelåten 2011. GRYM.
Så vi headbangade,dansade fult och headbangade lite mer. Sen blev det mer merch, för mycket öl, fest och så gick bussen till båten 07:30.

Frukostbuffé! Karelska piroger! Nom!
Jag lyssnade alldeles för mycket på Maroon 5, men till mitt försvar somnade jag och så gick skivan två varv helt utan min inblandning. Hemma tillslut och det var en trött dag igår. Jobbat idag och… Kommer sova gott inatt kan jag säga.
Att först dygna och sen bara få sova 5timmar natten efter är inte bra för piggheten.

Next up: Avesta, 5e nov.
(Volbeat i England innan dess förstås. Och Plan Three på lördag!)

2 responses to “Corroded – Dino’s, Åland 14/10

  1. haha, ska bara fixa över bilderna till datorn… snart..
    men ja, handbroms i Avesta!

  2. Tiny Terror :p

    Definitivt handbroms. Oj säger jag bara.

Leave a Reply

