Kaizers Orchestra, DFDS Rockcruise 15/6

Här inleder jag inte med citat hämtade från mig själv.

Nåja, började dagen med att åka tåg, utan Camilla. Sj hatade som vanligt Camilla. Jag var överkörd av en ångvält i huvudet så fixade inte mer än tanken ‘det löser sig’. Det gjorde det tillslut också, eftersom Camilla är awesome.
Mötte Camilla, Tone, Lily och Truls på stationen i Oslo, tog oss till båten där vi upptäckte att hytten var… precis som alla andra hytter till normalt pris på kryssningsfartyg.

Med andra ord, jävligt liten.
Men vi hade gott humör, för mycket alkohol och bra musik så vad gjorde det?

Och jävligt snygga american highschoolpartymuggar förstås.
Kan intyga att det får plats alldeles för mycket vodka i dem.

Sedan solade vi på däck och drack Malibu. Och skrattade så vi nästan grät när folk gick förbi en meter ifrån och STENHÅRT ignorerade oss. Kanske skulle börjat vråla redan då, eh? Hade nog livat upp stämningen.

Sedan var det spelning. Den var faktiskt förbannat jävla bra. Hade nog även något att göra med hur roligt vi hade. Det enda som drog ner humöret var människorna/de dödsskadade djuren som inte verkar förstå att man kan vara på konsert utan att spräcka folks trumhinnor. Oh well. Då gör man såhär:

Och så har man jävligt roligt ändå.

Själva konserten inleddes med ‘Tusen Dråper Regn’ som jag råkar tycka är en alldeles äckligt bra låt. Så, happy me. Fick även höra ‘Bris’ för första gången vilket gjorde mig väldigt glad. Blev nästan inte alls bitter när jag fick en setlist sen och såg att de valde mellan den och ‘Rullett’. Nästan inte.
Men allt i allt en grym spelning, och intressant att se dem ramla omkring, krocka med varandra samt Janove i bästa sleazepose för att inte falla omkull när båtjäveln gungade. Underhållning är bara förnamnet. Vi rockade också som sedvanligt loss till ‘Hjerteknuser’ med headbanging och djävulshorn som sig bör. Lyckat? Damn right.
Bilder från spelningen kommer så fort jag fått dem från Camilla, antagligen månadsskiftet! (nästa vecka alltså dårå)

Sen blev det dans. Och drinkar. Och dans. Och öl. Och mera drinkar. Och sen vettefan. Rökte cigariller och betedde mig dumt (men åh så underhållande) åt. Herregud. Vi lämnar det där <3
Dagen efter var jag bakis så jag höll på att dö, påpekade högt hur jävla ful Janoves hatt var två meter bakom honom, vandrade lite i Köpenhamn, dog i hytten en halvtimme, åkte till Göteborg och fick väskan stulen på vägen.
Mindre lyckat, men kryssningen var iaf sjukt jävla awesome!

Inlägg om Metaltown följer i sinom tid.

2 responses to “Kaizers Orchestra, DFDS Rockcruise 15/6

Leave a Reply

