Bandit Rock Awards!

Bilder kommer när jag tvingat Sanna att skicka dem till mig.
Om jag ska spara ihop till en egen kamera? Ja, det ska jag.

Nåväl. Jag spenderade hela eftermiddagen med att blöda näsblod istället för att göra mig iordning. Sen kom Sanna, jag gjorde mig iordning, fortsatte blöda näsblod och drack lite (blodförtunnande) drinkar. I sinom tid kom vi till Münchenbryggeriet, jag som vanligt stressad. Vi kom dit lagom till insläpp. Förstår ni? Det var KÖ. Förstår ni stressen?
Kom in och synade sedermera det i allra högsta grad tomma kravallstaketet.
Träffade Glen, och drog sedan med mig både honom och Sanna till kravallstaketet när det FAKTISKT KOM TVÅ PERSONER OCH STÄLLDE SIG.
Glen övergav oss snart, förklaring överflödig. Sedan blev det drinkar, drinkar och drinkar.

Sedan GALA! Här är kvällens vinnare:

Bästa Svenska Grupp:
Hardcore Superstar

Bästa Internationella Grupp:
Avenged Sevenfold

Bästa Svenska Album:
Sabaton

Bästa Internationella Album:
Volbeat

Bästa Svenska Liveakt:
In Flames

Bästa Internationella Liveakt:
Iron Maiden

Årets Svenska Genombrott 2010:
Sherlock Brothers

Årets Internationella Genombrott 2010:
Sick Puppies

Bandits Mest Spelade Svenska Band 2010:
Royal Republic

Årets Festival 2010:
Getaway Rock Festival

Jag är fruktansvärt nöjd med Volbeat, Avenged Sevenfold, Sherlock Brothers, Sick Puppies, Royal Republic och Getaway. Det mesta med andra ord.
Det var även liveframträdanden. Plan Three överbevisade mig (igen) om att de är mitt favoritband, även om ljudet var helt åt helvete så var energin fantastisk.
Royal Republic bevisade återigen att de är Sveriges absolut bästa liveband.
Eftersom de är Sveriges bästa liveband var jag tvungen att headbanga = näsblod under hela RRspelningen.
Pain var bra som vanligt, under Bullet köpte jag drink och Sick Puppies borde numera känna igen  mig som ‘nosebleedwoman’. För där var jag ju också tvungen att headbanga lite. Det ledde även till att vakten som gav mig papper fick ett fnitteranfall så han höll på att ramla ihop. Fantastiskt <3
Och Sherlock Brothers var väldigt gulliga när hälften kom fram till att de skulle skaka hand med mig när de var uppe och tog emot sitt pris.
That’s right guys, utan mig hade ni ALDRIG vunnit ;)

Nu raderade wordpress resten av det jag skrivit. Tack för den.
Efter Sick Puppies gick jag och Sanna för att *tadaa* köpa fler drinkar och sedan joina Glen i det s.k ‘VIP området’. Jo, så kan man ju se det.
Där blev det kramkalas med vad som kändes som halva Sveriges befolkning och sedan vidare till SNAPS för efterfest. Där blev det prat, öl, prat, mera öl, öl, prat och öl. Och… ett glas vin?
Sedan, hör och häpna, lyckades jag också få lite sömn.
Snipp, snapp, snut så var sagan slut.
Tills jag får bilder.

One response to “Bandit Rock Awards!

  1. Vill du kolla lite bilder, så titta in till mig.

Leave a Reply

