Team Awesome Reunion!

Bilder kommer senare!

…tillåt mig småle…
Jisses vilken jäkla helg det var. Kom hem efter jobbet, sov en timme, och till sist bar det av mot Ropsten där Michan hämtade mig  i Bosse the Spacemachine. Therése hämtade vi upp nånstans utanför Södertälje, och Team Awesome var till sist samlat! Det var ett kärt återseende vill jag meddela :D
Med sig hade hon bl.a juice och 5st vodkaflaskor… Jag och Michan hade med oss plastglas och drinkpinnar så festen var ordnad..? Jag och Therése förfestade lite i bilen (Michan var duktig och höll koll på vägen). Man kan nog säga att vi inte hade behövt få i oss mycket mer än vi fick på vägen TILL Norrköping. Vi var på topp medan vi letade parkeringsplats och sjöng ‘Play Dirty’ och ‘ Losing You’  så att alla fick njuta av våra vackra stämmor. Efter lite om och men (och drinkar) hade vi slutligen tagit oss in på Harrys. Där blev det mycket prat med Chefen, en hel del dans och grymma gig med Corroded och Royal Republic. Corroded är stabilt bra som vanligt, ännu lite bättre nu när ordinarie gitarrist är tillbaka.

Royal Republic bjöd egentligen inte heller på några överraskningar utom att man under varje gig får veta att man underskattat hur bra de är live. Under och efter ‘Full Steam Spacemachine’ är det inte det främsta raderna som hoppar och röjer. Det är HELA JÄVLA STÄLLET. Och det känns. Särskilt när man står längst fram vid en 30cm hög scenkant och försöker överleva. Fick ta av mig skorna både i norrköping och linköping och att jag inte skar sönder fötterna på allt glas är ett jävla underverk! Mina smalben däremot, är vackert blågullilaröda. De gör förbannat ONT. Suck.
SKAFFA KRAVALLSTAKET FÖRIHELVETE
Båda banden hade tydligen tjatat innan spelningen i Linköping but to no avail.

Nåja. Kvällen i Norrköping fortlöpte med fler drinkar, tequila, Team Awesome splittrades ett tag, jag fick för mig att jag var i Göteborg (‘Där runt hörnet ligger ju Sticky Fingers!’) och annat spännande. Herregud. Mådde helt oförskämt bra dagen efter när vi skulle ta oss till Linköping. Detsamma kan inte sägas för Therése… Minst sagt. Ni kan inte ens föreställa er..  Men alla tre tog sig igenom dagen, jag och Therése däckade ett tag hos Michans kompis Murre, väldigt välbehövligt. Kvällen i Linköping blev lugnare (utom under Royal då såklart) men lika trevlig. Innefattade att kolla in chefens dancemoves, skråla oss igenom ‘Losing You’ ännu en gång, världens absolut mest awkward kram någonsin, samt lite dans till Flogging Molly! Man kan inte klaga.

Sedan var det dags att ta sig hem, sova i en himla massa timmar och rulla till stockholm dagen därpå. GRYM HELG.
På’t igen denna vecka, haha.

One response to “Team Awesome Reunion!

  1. ….tillåt mig småle åt den akward kramen xD

Leave a Reply

